.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دومین همایش سارویهای مقیم پایتخت برگزار شد

حجت السلام والمسلمین ناطق نوری رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در این همایش با تبریک انتخاب رییس جمهور و رای اعتماد نمایندگان ملت به آقای دکتر علی کردان، ابراز امیدواری کرد:با توجه به جدیت، نوآوری و موفقیت آقای کردان در دوران مدیریت­اش، این انتخاب منشا آثار وبرکات ماندگار برای نظام جمهوری اسلامی باشد.

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به آیه­ای از قرآن کریم درباره وعده ­الهی به پیامبر اسلام (ص) درخصوص بازگشت دوباره به زادگاهش مکه و شان نزول این آیه گفت:موضوع حب وطن و زادگاه در اسلام قابل قبول است زیرا رسول اکرم نیز در هنگام ترک مکه، از ترک و دوری از زادگاهش ابراز ناراحتی و دلتنگی کرد و علاقه قلبی خویش به زادگاهش را بیان کرد که خداوند این آیه را نازل کرد.

حجت السلام والمسلمین ناطق نوری تاکید کرد نفس چنین تشکل­هایی که موجب نزدیکی قلبی مردم به هم می شود، از نظر دینی و اسلامی مقبول و پسندیده است و دست اندرکاران این نشست هم باید بدانند که راه طولانی برای رسیدن به اهداف خود دارند و نباید به راحتی دلسرد شوند.

آقای ناطق نوری همچنین با اشاره به اینکه انشا­الله این دورهم جمع شدن­ها موجب ارائه راهکار، تولید فکر و انگیزه برای بهبود وضع شهر ساری و استان مازندران شود، برخی مشکلات استان مازندران نظیر مشکل زباله و تخریب محیط زیست، عقب ماندگی صنعتی، بهربرداری نامناسب ازظرفیت گردشگری و معضل بیکاری در استان را یادآور شد و از وزیر کشور و مسئولان خواست تا با عزم و توجه بیشتر زمینه برطرف شدن مشکلات و بهبود شرایط این استان سرسبز و سرشار از منابع طبیعی را فراهم کنند.

دکتر شجاعی نماینده مردم ساری هم در این همایش گفت : در نتیجه برگزاری همایش اول بسیاری از ساروی ها که سال ها همدیگر را ندیده بودند دوباره با هم ملاقات کردندو برای حفظ این ارتباط ها و کمک به همشهری­ها ساختمانی در خیابان ایرانشهر به عنوان خانه ساروی­ها آماده شد تا به عنوان دبیرخانه کانون ساروی های مقیم پایتخت فعالیت کند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود : این کانون به منظور کمک به تفاهم و همدلی ساروی­های مقیم پایتخت و همچنین نقش آفرینی برای کمک و مساعدت به مسئولان شهرستان ساری در حد توان فعالیت خواهد کرد.



در حاشیه همایش :

· آقای ناطق نوری هنگامی که با خواست حاظران برای صحبت کردن با لهجه محلی روبرو شد به شوخی گفت : همشهری های عزیر من بچه روستا هستم اگر بخواهم محلی صحبت کنم شما شهری ها متوجه نمی شوید.

· تقارن گردهمایی با روز رای اعتماد مجلس به دکتر کردان به عنوان وزیر کشور مورد توجه برخی از شرکت کنندگان در این همایش بود که برگزار کنندگان همایش این تقارن را یک حسن اتفاق دانستند و تاکید داشتند که زمان برگزاری از یک ماه پیش تعیین شده بود.

· دکتر کردان درهنگام ترک سالن با استقبال حاظران روبرو شد و برای دقایقی با آنها، صمیمانه گفتگو و احوال­پرسی کرد.

· دکتر کردان در حاشیه این همایش از برگزارکنندگان آن خواست از دعوت گزینشی دوستان ساروی خودداری کنند تا از همه ظرفیت های فکری و انسانی برای بهبود وضع شهر ساری استفاده شود.

· آیت الله سید حسن شجاعی (نماینده سابق ساری) که به این همایش دعوت شده بود، غایب بزرگ این گردهمایی بود.

· حضور مسئولان کشوری در این همایش چشمگیر بود. شاعری معاون وزیر کشور، مهدی پور معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور، زارع معاون وزیرجهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات،احمد ناطق نوری نماینده نورو محمودآباد از دیگر مهمانان این گردهمایی بودند.

· سخنرانی دکتر اسلامی نویسنده کتاب تاریخ ساری با استقبال گرم حضار روبرو شد. به گونه ای که اسلامی با اشاره به اینکه شما مدام تشویق می کنید ، من مجبور ام حرف بزنم ، چند برابر وقت درنظر گرفته شده ، صحبت کرد.

· دکتر اسلامی که قرار بود دراین همایش درخصوص تاریخ ساری صحبت کند با کلامی گرم و دلنشین با لهجه ساروی به مشکلات شهر ساری و ذکر خاطراتی از دوران کودکی و نوجوانی خود از کتاب "آن روزها"ی خود کرد که با استقبال حاظران روبرو شدو

· دولت آبادی استاد دانشگاه و از هنرمندان ساروی هم در این همایش از همشریان خود خواست تا بیشتر پیگیر مسایل اجتماعی و فرهنگی شهر خود باشند.

· گروه طالبا، گروه موسیقی محلی مازندرانی به خوانندگی دکتر مختاباد در این همایش موسیقی محلی مازندرانی اجرا کردند که با استقبال حاظران روبرو شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

منتقد 17 مرداد 1387
فقط به این چند تیتر این چند روزه خودتان توجه کنید با توجه به اسم سایتتان:
دومین همایش سارویهای مقیم مرکز!!!!!!!!!!!!!
نجات جوان سی ساله ساروی از ......
ازایش 25 درصدی کرایه تاکسی در ساری
نماینده ساری: هر سه وزیر....
قطار کمربندی ساری به.....
بهره برداری از ورزشگاه 15 هزار نفری ساری(آنهم ورزشگاهی که بنام شهدای مازندران نامگذاری شده هم شما و هم خبرنگار تلویزیون به اصطلاح مازندران!!!!!!!ورزشگاه شهدای ساری اسم برده بود !!!!!!لابد پارچه سه متری پشت سر علی آبادی را ندیده بود که اسم ورزشگاه شهدای مازندران نوشته شده بود.
نماینده ساری:ایران بهشت.........
افتتاح ورزشگاه ساری با........
تیتر های همین چند روزه شما.چطور برای باقی شهر های استان بدون اینکه نامی از شهر آن ببرید از لفظ کلی مازندران استفاده می کنید و یا از تیتر اسم بدون شهر نماینده و یا مسئول مربوطه استفاده می کنید البته غیر از حوادث که حتما حتما اسم شهر مربوطه را با تیتر های آنچنانی می برید و در اینجا شما بکل ساری را فراموش می کنید طوری که کسی نداند فکر می کند که ساری اصلا و ابدا دزدی و قاچاق و قتل و ... ندارد!!!!!!!!!!!در صورتیکه حالا که شما به درج اسم نام ساری تحت هر شرایطی مایل هستید از اخبار حوادث ساری نیز غافل نشوید .
قبلا هم گفته بودم یکی از مشکلات عمده عدم اتحاد مردم این استان شهر ساری می باشد و با کارهای خنده دار اینچنینی مثل همایش سارویهای مقیم مرکز!!!!!! بیش از پیش از سایر شهر های استان فاصله می گیرد و ذهنیت منفی ای را از خودشان در بین مردم مازندران باقی می گذارند.
شما بدانید وضعیت استان مازندران با تمامی استانهای دیگر فرق می کند اگر استان اصفهان و فارس و همدان و کرمانشاه و ....تمامی امکانات استان را در مراکز استان جمع می کنند بخاطر اینستکه شهرهای همجوار و هم استانی شان ضعیف و کم قدرتند و بنده خدا ها سرشان بی کلاه می ماند و اینکه شهری مثل ساری بخواهد بگوید که من مرکز استان!!!هستم و باید امکانات و بودجه کل استان را مثل سایر استانها بخود اختصاص بدهم خیال خام و پوچی است چرا که هر یک از شهر های مازندران از غرب تا شرق برای خود مدعی هستند و هرگز حتی اجازه چنین فکری را هم به مرکز استان نمی دهند تا چه برسد به عمل کردن آن.بنابراین نتیجه این می شود که ما همیشه در حال زدن به سرو کله خودمان هستیم و صد سال دیگر هم مازندران رنگ اتحاد را بخود نخواهد دید و سال به سال دریغ از پارسال.
واقعا و جدی عرض می کنم بجای بازی دادن افکار عمومی با اسامی عمومی اسم سایت را ساری نیوز بگذارید و هم خیال خودتان را راحت کنید و هم ملت را چرا که شتر سواری دولا دولا ندارد.یا زنگی زنگ و یا رومی روم.
خداحافظ ساری نیوز
عباسي 19 مرداد 1387
آقاي خدا حافظ ساري نيوز دنياي كمبود هستند چرا نظرات شخصي اينچنيني را درج ميكنيد
اصغر 19 مرداد 1387
می مردید قبل از همایش اطلاع رسانی میکردید؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.042 seconds.